15:25 - 15:40
KisHall
A Nemzeti Aktív Turisztikai Stratégia céljai, és hatása a rendezvényszektorra
Az aktív turizmus világszerte, így Magyarországon is egyre népszerűbb módja az utazásnak és a szabadidő eltöltésének. Az ágazatot érintő keresletnövekedést, melyet a COVID tovább fokozott számos szolgáltató, túravezető és rendezvényszervező igyekszik kihasználni. Ahhoz, hogy megfelelő csomagajánlatok, programok születhessenek egy-egy térségben átgondolt fejlesztésekre, beruházásokra van szükség, melyek biztosítják a szükséges hátteret. Hosszútávra kell tervezni és ki kell jelölni azokat a célokat és intézkedéseket, amelyek mentén mindez elérhető. Ezért készült el a Nemzeti Aktív Turisztikai Stratégia, mely 2030-ig jelöli ki a magyarországi aktív turizmus fejlesztésének irányvonalait. A szabadidős sportrendezvények, illetve a különböző fizikai aktivitáshoz kötődő turisztikai és sportrendezvények a stratégiában is hangsúlyosan szerepelnek. Fontos elemei, az egészséges és környezettudatos életmóddal kapcsolatos szemléletformálásnak, a fizikailag aktív lakosság arányának növelésének. A stratégiaalkotás az aktív turizmus szakmai, civil, piaci és állami szereplőinek folyamatos együttműködésével valósult meg. Az elkészült Stratégia így az aktív turizmusban érdekelt felek konszenzusán alapul, ami várhatóan a rendezvényszektor javát is szolgálja majd.
/Előadó: Bauer Ádám (AÖFK)/
Bauer Ádám